dilluns, 17 d’abril del 2017

APRENDRE A EXPLICAR HISTÒRIES ll

A la 2a sessió en Carles ens parla del concepte de causalitat explicant- nos que totes les coses passen per alguna raó i tot el què fem també.
Ens posa com a exemple la última òpera de Mozart La flauta màgica, l'ària de la Reina de la nit
Perquè  la cantant només hi surt 4 vegades i la durada del seu cant no arriba a 10 minuts?

Observeu també aquests vídeo del grup de música OK go



Relacionales imatges amb la narració. Les narracions han de ser coherents, ordenades, l'ordre ha de se molt estricte i a la vegada ha de crear tensió dramàtica. El lector s'ha de fer preguntes com Perquè m'expliquen això? 
En els booktràiklers cal currar-ho tot perquè tingui un sentit.

Els temps i l'ordre, també són components importants, qui domina el temps domina la narració.

 
Dins d'un relat hi ha d'haver-hi un missatge que ens sorprengui, allò que esperem que no passi, passi de veritat, realment és el que ho fa interessant. Cal aplicar-hi la creativitat i un nou llenguatge.




Recordeu també que sempre ens recordem del que ens sorprèn i ens emociona, per tant cal que siguem originals i millorem i canviem el que està fet. Com milloraríeu el pà amb tomàquet?
La majoria de gent pensa que canviant-ne els ingredients o seleccionar-los molt bé per millorar-ne el gust, etc... però a ningu se li acut si seria millor per exemple compartint-lo amb uns bons amics..
Veiem aquest vídeo-anunci per promocionar un allioli. A qui ens recoden els personatges? En seguiu bé el fil narratiu? Us suggereix alguna cosa referida al pare fill i l'esperit Sant?
A través de les imatges es poden construir relats molt originals, utilitzar aquest llenguatge emfatitza el missatge.

O potser les pel.lícules que hem vist tots des de petits o no tant petits com ara Heidi, Pinocchio, Star Wars o Harry Potter? 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada